Övergång till eCommerce

Övergång till eCommerce

Årlig eCommerce försäljning växer varje år – mellan 13–17% jämfört med året för de senaste fem åren. Det innebär att även om ditt tegel och murbruk butik kan lyckas i din region, finns det en stor del av marknaden som du inte kan locka. Expandera på eCommerce öppnar upp en ny, outnyttjad marknad av potentiella kunder som kanske inte bor nära en av dina butiker, eller som helt enkelt föredrar shopping från bekvämligheten av sina hem.

Skapa en eCommerce strategi

Du kan vara angelägna om att komma igång och dyka rakt in i utformningen av en webbplats, men det bästa sättet att övergången ditt företag på nätet är att ta sig tid att skapa en eCommerce strategi.

Bygga upp en effektiv eCommerce webbplats

Med en bra strategi i handen kan du tryggt gå vidare till nästa fas: att utforma och bygga din e-handel webbplats. Även om du redan har ett informativt varumärke webbplats, måste det göras om för att rymma eCommerce. Att hitta en leverantör eller en byrå som förstår eCommerce är nyckeln – de vet ins och ut ur eCommerce webbdesign så att du kan vara säker på att webbplatsen du får är en som kommer att fungera bra.

Omvärdera din sociala närvaro

Nu när du expanderar till eCommerce, är det värt att ompröva dina sociala medier marknadsföring. Din digitala publik kommer sannolikt att växa med din expansion i eCommerce och det betyder att uppdatera din sociala närvaro att göra en bredare publik känsla ingår.

Främja din nya butik

Med din eCommerce butik i full drift och dina sociala mediekanaler surrande, kan du börja marknadsföra ditt eCommerce företag med målet att öka medvetenheten och spänning.

Behåll dina standarder

Efter allt det hårda arbetet med att lansera eCommerce arm ditt företag gjort du fortfarande behöver tänka på hur du ska behålla din fart. Webbplatser kräver underhåll, både de tekniska och innehålls sidor, och marknadsföring på nätet måste övervakas och optimeras genom digitala experter. Om du vill se till att din satsning på eCommerce är en framgång, måste du investera i en leverantör eller byrå lag som kommer att göra jobbet bra och uppnå konkreta resultat.

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *